Onsdag!

Godmorgon!
i tre nätter nu så har vi bökat med Ebba. Om vi lägger henne i spjälsängen så vaknar hon upp till fem gånger per natt och om vi lägger henne i våran säng så sover hon som en stock hela natten och vill inte ens äta på natten.
What to do?! Jag vill ju inte att hon ska vänja sig vid att sova i våran säng men samtidigt så orkar jag inte hålla på och böka med henne varje natt! Det är så skönt att hon sover hela natten. Och hon har ju aldrig fått sovit i våran säng förrut! Enda gången som sov i vår säng var dom fyra första nätterna när hon var nyfödd sen dess har hon sovit i sin spjälsäng. Förstår inte vad det kan vara som gör att hon inte vill sova där längre.
Är det någon som har vart med om liknande eller kan ge något tips? :)
Och det är även så att Rikard duger inte heller till att få Ebba lugn när hon vaknar och är ledsen och han kan även inte lägga henne. Utan det är bara jag som kan söva henne och lugna ner henne :/ Tycker det är jätte synd!
Så idag så ska jag hälsa på min vän Sanna som fick en Anton för några dagar sen och då tänkte vi att jag åker dit själv så får Ebba och Rikard ha en stund för sig själva!
Snart bär det av till ullared också och gud som jag längtar. Har skrivit en lång inköpslista och mycket utav det är ju till Namncermonin och det är ju inte alls långt kvar till det heller kom jag på igår och vart helt plötsligt jätte nervös och stressad!
Det känns ju som att allt är kvar att fixa.
Det ska bakas pajer och göras sallader och efterätter och allt ska ju också inhandlas till det.
Sen ska ju mycket utav det handlas på Ullared som alla dekorationer till borden och ska även ha lite till själv festlokalen!
Gud vad jag längtar tills man får sätta igång med allt. Måste även inhandla klänning till både mig och Ebba. Shiit vad ska man ha på sig. Har ju faktist hittat en jätte fin på H&M men har inte prövat den så kanske ska gå ner och göra det annars måste letandet fortsätta.
Nu ska jag ta och busa lite Ebba
Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Micha - Mamma till Leah

Är det inte tänderna som bråkar då? Leah är likadan nu och har varit det sedan tänderna började ploppa ut. Jag kan lova dig att hon kommer inte ligga i er säng tills hon blir 18 så ett litet tag gör nog inget.

Trevlig dag!

2011-05-04 @ 09:20:14
URL: http://michahatfield.wordpress.com
Postat av: Carro

allt kommer gå så bra ska du se :D o man ska inte stressa då får man ont i magen ;)

2011-05-05 @ 11:01:59
URL: http://carolineaf.blogg.se/
Postat av: Issa

Jag funderar också på dom där jäkla tänderna varje dag :P Men jag kan varken se eller känna något och idag har hon dregglat väldigt mycket och är snorig och dålig i magen imellanåt. Läste hos dig carro och det kan ju vara typiska sympomer på tänder men jag hittar ju inga tecken i munnen på det! Jätte skumt! Micha som sagt hon lär ju inte sova där tills hon blir 18 för att hon får göra det nu : Så hon får sova i våran säng tills det blivit bättre :)

2011-05-05 @ 13:04:56
Postat av: Issa

Nämen jag trodde ju att det var en annan carro :P Förlåt Carro :) Men vad har du för lösen till din blogg då? hoppas du skriver något kul man kan läsa :)

2011-05-05 @ 13:22:50
Postat av: carro

just ja jag har lösen :p

användarnamn: caroline

lösen: carrol



o ja har börjat blogga massa nu igen :)

2011-05-05 @ 14:33:15
URL: http://carolineaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0