Vilken natt och morgon!

Igår kväll så bestämde vi oss för att sänka Ebbas spjälsäng då hon har blivit väldigt duktig på att sätta sig upp ohc tar tag i kanten så det är väl bara en tidsfråga innan hon reser sig upp och det värsta vore ju om hon gjorde det och man inte riktigt är med och ser och hon ramlar över så den chansen vågade vi inte ta eller vänta på. Hon somnade vid halv åtta när hon fick sin välling och vaknade vid tolv och var jätte ledsen. Vi orkade inte bråka med henne då utan la henne i våran säng mellan oss. Hon sov som en stock. Kl tre vaknar jag utav att jag har fruktansvärt ont i magen och springer på toa fem gånger och somnar inte om fören strax efter fyra. Halv sex vaknar hjärtat igen och är ju självklart hungrig då hon inte ätit något nattmål så hon får sin vällingflaska då ist i hopp om att hon kanske somnar om igen. Men icke! Hon sätter sig upp och leker men med vad?! det vet jag inte men tanke på att det inte fanns en enda leksak eller grej i våran säng :) Efter ett tag så känner jag att hon lutar sig mot mitt ben och då ser jag ju att hon håller på och somnar så jag lägger henne mellan oss igen och hon somnar. Då var kl sju och jag kunde såklart inte somna om eftersom jag hade legat och lyssnat på henne i en timme :) Nu sover både hon och Rikard och jag har redan hunnit svepa på koppar kaffe :)
Dagens planer är väl att åka till Vilsta marknad bara för att ha något att göra och om vädret tillåter :)
Nu ska jag nog fylla på kaffet och titta lite på tv :)
Kan det va så att ebba vaknade och va så ledsen för att vi sänkte sängen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0