Framtidsplaner

Har länge funderat på nu om jag ska ta och börja jobba några kvällar i veckan, enbart för att kunna få in lite mera pengar nu när man är mamma ledig. Jag tror inte det är någon dum ide, och Ebba kommer säkert inte lida utav det heller då hon förmodligen bara kommer sova när jag är borta och sen så ser vi till så att jag jobbar så Rikard är ledig och hemma med henne så kanske man slipper lämna bort henne. Ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på det :) Det som bekymmrar mig är väl försäkringskassan, att man måste hålla på och ändra det och krångla men jag hoppas att det inte är så svårt och bökigt.
Min andra fundering är om man ska köpa en ny vagn. Jag älskar den vagnen vi har men inte att dra den i snön utan den skulle jag kunna tänka mig att ha vår och sommar. Men eftersom den förmodligen kommer vara snö ett bra tag till så är jag sugen på att köpa en som är bättre nu i vinter. Men då ska man ju bara se till att hitta någon bra. Det får bli ett vilande moment så får vi se hur det blir med den saken :)

Just nu ligger lilla hjärtat och sover och R är på jobbet. Jag tänkte väl ta och plocka undan lite och fixa och dona som alltid. Fan det är ett jäkla mönster varje dag. Alltid lika tråkigt och nästan alltid samma saker man gör. Längtar till torsdagen så jag förhoppningsvis får lite besök :)

bhgf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0