16 Mars

Idag är det Tisdag och det har vart en riktig skit dag. Har mått illa verkligen hela dagen. Så jag har för det mesta bara tagit mig från sängen till soffan och tillbaka. Har inte kunnat gjort så mycket annat än bara legat. Käkade mitt första mål runt tre då jag tvingade upp mig själv till att ställa mig vid spisen och laga ris och korvstroganoff. Trodde verkligen jag skulle svimma och samtidigt spy i maten. Men efter ca en halvtimme så var det klart. Har kommit på att om jag låter maten stå ett tag och jag går iväg ett tag för att sen sätta mig och äta efter ca tio min då har det mesta illamåendet lagt sig efter all matos och då går det lättare  att käka. Suveränt :)

Var inne och läste lite idag på nätet och det är tydligt helt olika från person till person hur illa man mår och när. Så nu behöver jag inte vara orolig över att man kan vara magsjuk utan förmodligen så är det 99 % gravidsjukan ;)
Känner mig dock lite bättre nu efter lite mat och en dusch så det känns skönt. Känns dock lite efter då jag hade planerat min dag med massa saker att fixa och så har man inte kunnat gjort ett skit utav det idag! Så det känns lite surt, men förhoppningsvis så mår jag bättre imorn och kan fixa och dona lite då :)

Ikväll jobbar Rikard igen så jag tänkte bänka mig framför tvn och bara slappa, Kanske försöka göra något gott litet kvällsmål till kvällen man kan sitta och smaska på. Kommer förmodligen bli hungrig igen om inte illamåendet tar över igen!
Nu tänkte jag ta och läsa igenom lite papper jag fick från skolan igår och sen bara slappa :)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0