6 April

Hej igen :)
Dagarna och veckorna bara rusar iväg.
Allt känns hyffsat bra nu, illamåendet har börjat avtagit, tack och lov :) Är en riktig pest att må illa hela tiden faktist. Man får liksom inte så mycket gjort då! Tröttheten sitter kvar och känslan utav att det växer känns som bara tusan! har ju gått in i vecka tio nu och nu är det bara två veckor kvar till den osäkra perioden är över! för er som inte vet så minskar risken för missfall och vecka tolv. Men det är inte inget man kan orsaka själv oftast utan missfall uppstår för att fostret utvecklas fel och är sjukt och då stöter kroppen bort det ist för att man ska få ett sjukt barn och graviditeten kanske inte utvecklas som en normal graviditet! Så två veckor kvar sen kan man känna lite trygghet :) Det känns helt sjukt att det gått så fort. det känns som att jag nyss fick reda på det men då var jag ju bara i vecka 1-2 så det var ju precis i början. Än så länge har ju allt gått bra efter alla omständigheter.
jag väntar ett tag till med att köpa nya behåar då brösten växer så det knakar. Så det blir att använda topp eller någon slags sportbehå tills jag köper en riktigt stödbehå. Kläder tänker jag också avvakta med. Har redan gått upp två kilo och det kommer ju även där blir mer. Har ju hyffsat många tunikor och klänningar och dom passar ju fortfarande, det är ju bara jeans och t-shirts som inte riktigt passar! Nu är det ju magen i stort sett en bulldeg men man har börjat känna att livmodern sticker ut under den där degen.
Känslan man har i nederdelen av magen är obeskrivlig, känns riktigt skumt. känns nästan lite som mens värk men det är bara för att livmodern växer jätte mycket nu och det är ju bara ett gott tecken :)

hgfhfg


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Issa! Låter underbart med graviditeten! =)

Hoppas du mår bra!

Jag kom hem till Sverige igår, tillbaka till verkligheten =) Känns både bra och dåligt ;)



Jobbar du fortfarande på Harrys/Olearys?

Vore kul att ses snart igen :)

Puss och kram!

2010-04-09 @ 09:07:18
URL: http://fridaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0